- Úvod
- OBCHODNÍ PODMÍNKY
- Reklamační řád
Reklamační řád společnosti DEMVED, a.s.
Vážení.
Zpracování vašich objednávek věnujeme maximální péči a pozornost, důsledně kontrolujeme vyskladnění objednávky. I přes naši snahu může dojít k tomu, že zákazník nebude úplně spokojený s vyřízením objednávky, anebo dojde k výskytu vady na výrobku. Pro tyto případy platí tento reklamační řád.
Vymezení pojmů:
Kupující – obchodní partner, kterého obchodní vztahy se řídí Obchodním zákoníkem.
Spotřebitel – konečný zákazník
Čl. 1
Právo na uplatnění reklamace
Jestliže se vyskytne na zakoupeném výrobku vada, kupující(spotřebitel) má právo tuto vadu reklamovat při převzetí zboží, anebo v záruční době. Pro správné posouzení reklamace je nutné, aby byl reklamovaný výrobek kompletní, čistý, v souladu s hygienickými předpisy, anebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Kupující(spotřebitel) je povinný používat výrobek jen na určený účel a dodržovat známé pravidla, podmínky a návody na použití.
Uplatnění práva na reklamaci se vztahuje jen na vady nezaviněné kupujícím(spotřebitelem) u vady s vyloučením běžného opotřebení.
Čl. 2
Místo a způsob uplatnění reklamace
Kupující uplatňuje reklamaci na reklamačním oddělení firmy DEMVED, a.s., V případě, že je v záručním listě uvedený záruční servis, který je v místě prodávajícího, anebo kupujícího ( spotřebitele) blíž, může uplatnit právo ze záruky v tomto servise, když se nerozhodne jinak.
Vyřízením reklamace je pověřený reklamační pracovník, anebo pracovník prodejny, který je povinný reklamaci posoudit.
K posouzení reklamační vady na výrobku je kupující povinný předložit:
- identifikační údaje kupujícího, případně telefonický kontakt
- číslo dodacího listu, případně faktury
- Ide položky, název zboží
- cenu zboží bez DPH
- přesný popis závady na zboží, případně jak došlo k závadě na výrobku
- výrobek ve stavu, jak je uvedeno v Čl. 1
Při uplatnění spotřebitelské reklamace je spotřebitel povinný předložit:
- doklad o koupi – pokladní blok
- záruční list, pokud byl vydaný
- jméno a adresu spotřebitele, případně telefonní kontakt
- přesný popis závady na zboží, případně jak došlo k závadě na výrobku
- výrobek ve stavu, jak je uvedeno v Čl. 1
Po přijetí reklamace reklamační pracovník vystaví kupujícímu (spotřebiteli) doklad s uvedením identifikačních údajů kupujícího (spotřebitele), datum, kdy se reklamace uplatnila, jaký výrobek je reklamovaný,kdy byl koupený, za jakou cenu byl výrobek zakoupený, stručný popis vady, razítko a podpis reklamačního pracovníka.
V případě, že kupující uplatňuje reklamaci prostřednictvím pošty, přepravní služby, anebo reklamaci posílá po řidiči prodávajícího je povinný:
- zboží zaslat, tak, jak je výše uvedené s reklamačním listem, který obsahuje:
identifikační údaje kupujícího
popis vady, případně, jak k ní došlo
číslo dodacího listu, případně faktury
název zboží
cenu zboží bez DPH
datum uplatnění reklamace
razítko a podpis reklamujícího
Bez uvedených dokladů nebude Vaše reklamace přijatá.
Reklamační pracovník po doručení reklamace zašle reklamujícímu doklad o přijetí reklamace s uvedením identifikačních údajů kupujícího, datumu, kdy byla reklamace doručená, jaký výrobek je reklamovaný, kdy byl výrobek zakoupený, za jakou cenu, stručný popis vady, razítko a podpis reklamačního pracovníka.
Čl. 3
Zodpovědnost prodávajícího
Prodávající zodpovídá za vady, které se projeví na výrobku během trvání záruční doby, ne však za vady:
- které si kupující (spotřebitel) způsobil sám
- o kterých kupující(spotřebitel) před převzetím výrobku věděl
- na které byla poskytnuta sleva z ceny výrobku
- které vznikly v záruční době v důsledku opotřebení zboží, jeho nesprávným či nadměrným používáním, nesprávným ošetřováním, nesprávným servisem, použitím nesprávných náplní a filtrů, přídavných zařízení jiných, než předepisuje výrobce, anebo po uplynutí doby životnosti
- spojené s porušením ochranné plomby na výrobku,
- byly způsobené zásahem neoprávněné osoby na výrobek anebo jeho součást.
Čl. 4
Záruční doba, lhůta při uplatňování reklamace
Kupující má právo na uplatnění reklamace z vad výrobku do 24 měsíců od převzetí výrobku kupujícím. Spotřebitel má právo na uplatnění reklamace po dobu 24 měsíců od převzetí věci, jestliže na výrobku, nebo v záručním listu není uvedena delší záruční doba.
Jestliže není reklamace vadného výrobku, za kterou prodávající zodpovídá, uplatněná v záruční době, právo ze zodpovědnosti za vadu zaniká.
Když kupujícímu (spotřebitelovi) vzniklo právo na reklamaci vady výrobku, je reklamační pracovník reklamaci povinný řádně prověřit a rozhodnout o jejím vyřízení ihned, v složitých případech do 3 pracovních dní. Do této doby se nepočítá doba potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace však nesmí být delší jak 30dní. Tato doba začíná plynout dnem doručení reklamace k prodávajícímu. O vyřízení reklamace je reklamační pracovník povinný písemně, formou doporučené listovní zásilky informovat kupujícího (spotřebitele) a pokud je to potřeba vyzve ho k vyzvednutí výrobku.
V případě, že si kupující(spotřebitel) ve stanovené lhůtě nepřevezme výrobek, bude mu účtované skladné ve výši 10kč za každý den prodlení až do doby 6 měsíců, po této době může být výrobek odprodaný. V případě, že reklamovaný výrobek byl doručený poštou, odešle se i vyřízená reklamace stejným způsobem.
Čl. 5
Práva kupujícího
Kupující (spotřebitel) má právo u odstranitelných vad uplatněných v záruční době, aby byla vada bezplatně, řádně a včas vyřízená.
U vad, které není možné odstranit, a které brání tomu, aby se věc mohla řádně užívat, jako věc bez závad má kupující(spotřebitel) právo:
- na výměnu věci, anebo
- právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny
Právo na výběr možností má kupující (spotřebitel).
Když je vada odstraněná, avšak pro opakované vyskytnutí vady (alespoň 2 předcházející opravy stejné vady),
Anebo pro větší počet vad (nejméně 3 různé odstranitelné vady) nemůže být výrobek řádně používaný a vzniká právo kupujícího(spotřebitele) na:
- výměnu výrobku, anebo právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Stejná práva, jak u vad, které není možné odstranit má kupující (spotřebitel) i v případě, že oprava výrobku nebyla vykonána v lhůtě 30dní od uplatnění reklamace.
Čl. 6
Účinnost reklamačního řádu
Reklamační řád nabývá platnost a účinnost dnem 1.1.2013.